lördag 13 april 2013

Letar ny cykel

I söndags så blev jag bestulen på min racercykel som stod inlåst i mitt källarförråd. Det var ju klart himla surt. Men som tur var hade jag en extra cykelförsäkring då cykeln var försäkrad för 15.000kr. Jag anmälde inbrottet i måndags och skickade in kvitton i tisdags och bad dom samtidigt att skynda på lite då cykelsäsongen har dragit i gång. Normalt så är det ca 3 veckors behandlingstid. I onsdags så får jag ett mail där det står att jag får pengar utbetalade till mitt konto inom 3-5 arbetsdagar. Igår redan så hade pengarna kommit in på kontot. Det kallar jag supersnabb och bra service. Tack If!!!

Nu letar jag efter en ny cykel motsvarande min gamla. Helkarbon med Ultegrakomponenter i storlek för en 178 cm lång. Är det så att ngn har en eller känner ngn som ska sälja ngt liknande så hör gärna av er till mig på johansegerstrom@hotmail.com

Jag har tittat på en Canyon 2011 på blocket som jag hoppas på.
Årets modell ser ut så här och är alldeles på tok för dyr att köpa ny:


Canyon Ultimate CF SLX 8.0


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar