söndag 3 mars 2013

Vacker Vasaloppssöndag i soffan ;-)

Hej!

Nu har det gått en tid då jag inte har bloggat på ett tag. Jag har hunnit köra ett GRIT PLYO pass på Sats som var grymt kul och bra träning för löpstyrka men riktigt jobbigt ;-) Jag körde i och för sig 37 min på löpbandet precis innan oxå.

Sen var jag och simmade i fredags morse och det rullar på med simningen. Jag har nu gått upp till 3x500m. Det kändes jobbigare i början när jag körde 6x250m så det tyder ju på att det går framåt. Nu gäller det bara att nöta på och sen träna lite mer fart så blir jag giftig till Sthlm Triathlon som är målet med simningen.

I lördags så skulle jag ha kört korta intervaller. Men jag blev så otroligt trött i benen efter GRIT passet jag körde i torsdags så jag vilade igår och körde intervallerna idag i stället.

Imorse så var det uppstigning halv 8 för att göra i ordning frukost framför Vasaloppet. Riktigt mysigt att sitta i soffan och kolla när dom kör och bara längta tills nästa år då jag ska köra. Efter 2 timmar så var det dags att köra intervaller och jag joggade ner i Hagaparken. Jag märker med en gång jag kommer utanför porten att det var väldigt blåsigt och kände att det kan bli ett jobbigt pass.
Mkt riktigt så var det rejäl motvind när jag sprang i en riktning och desto skönar i den andra riktningen. Jag bestämde mig för att köra ut det sista jag hade i kroppen på intervallerna som var 12x400m. Jag snittade 3.31 och kände mig nöjd efteråt. Jag tog en sväng på Brunnsviken på tillbakavägen för att det var så vackert väder.

Drickpause på Brunnsviken i det vackra vädret
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar