tisdag 26 februari 2013

Vilket tröskelpass det blev ;-)

Dagen pass var Tröskel 3x20 minuter. Jag skulle möta upp Thomas vid Stråket 19.30.
Vi körde lite uppjogg innan vi drog igång första tröskeln. Thomas hade svårt att öka pga benen så vi sprang var och en för sig :-(
Jag krossade mitt tidigare rekord på tröskel redan på första tröskeln. 4.10 snittade jag på. Den andra gick lite långsammare med 4.12 och den sista på 4.10. När jag hade sprungit färdigt den tredje och sista så joggade jag lite lugnt ett tag samtidigt som jag kollade på klockan och konstaterade att kör på lite nu och du sätter nytt pers på en halvmara. Jag tryckte på lite och krossade även mitt tidigare pers på en halvmara med över 10 minuter. Nytt pers 1.33.45 och då var det tröskelträning med 2 minuters joggvila mellan trösklarna. Det ser ut att bli en lovande säsong ;-)

 
Jag och min yngsta bror Anders efter Stockholm Halvmarathon 2011
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar