lördag 18 augusti 2012

Midnattsloppet 2012

Ikväll är det dags för ett utav årets roligaste lopp. Midnattsloppet 10 km på söders gator med första start klockan 21.30. Vädret ser ju verkligen ut att bli bra även om det är mörkt när man ska springa.
Jag sprang mitt första midnattslopp förra året. Det var det lopp som verkligen fick mig att komma i gång med regelbunden löpträning. Jag har det bestämt mig att på 10 veckor sätta ett rejält nytt personbästa på 10 km. Tiden blev 46:14 och jag slog mitt tidigare pers med över 6 minuter. Inför i år har jag tränat regelbundet men mer för långdistans. Jag ska naturligtvis sätta nytt pers och jag gissar på att det blir strax under 43 minuter. Vi får se!!! Här är lite härliga bilder från förra året.

Otroligt peppande att stå tillsammans med 24.000 i likadana tröjor som du själv.

Förstå vilken känsla det är att gå i mål med den här målgången samtidigt som du sätter nytt pers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar