onsdag 15 augusti 2012

Cykelpendling

Nu efter semestern kör jag stenhårt på att cykla till och från jobbet. Både för motionen och ekonomins skull. När det är så här härligt väder så är det ju bara skönt att vara ute.
Det är även lite träning inför min nya utmaning detta år, Stockholm Triathlon. Tävlingen motionärer olympisk distans går på söndagen den 26 augusti. Olympisk distans innebär 1500 m simning, 40 km cykling och avslutningsvis 10 km löpning. Simning har jag inte tränat särskillt mkt. Cykling har det blivit till och från jobbet varje arbetsdag (2 * 9 km). Löpningen behöver jag nog inte oroa mig över. Det är det enda jag har gjort i drygt 1 år ;-). Min målsättning är att gå i mål på under 2 h och 45 min.

Igår körde jag ett så kallat "brickpass", då man först cyklar och direkt efter går på löpningen. Cyklingen blev 9 km och löpningen var tempopass 14 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar