söndag 7 april 2013

Svensexa för min svåger

Kafé Kreativ
Dagen började med att alla möttes upp på Kafé Kreativ i Hammarby Sjöstad. Det var mjukistema och vi skulle virka och göra pärlplattor. Erik fick i uppgift att virka en slips. Den ska vara klar till bröllopet den 27 april. Han hann ungefär 5-6 cm på den tiden som vi var på Kaféet.
Eriks kusin Johan

 Efter lite virkning och fika så var det dags att marchera till Nackareservatet för att grilla korv och dricka öl.

Brudgummen Erik utklädd till scout. Klubben ser ju lite snuskig ut ;-)
Korvgrillning i Nackareservatet

Efter korvgrillning så bar det av till Hellasgården för varm- och kallbad. D.v.s bastu och isvak. Jag badade inte i isvaken. Men det var flera som gjorde det. Starkt jobbat!!!
Vid 18-tiden stod alla uppklädda i smoking och skulle vidare till Kastellet för middag. Jag avvek efter bastun. Det var då dags att få in dagens löpträning som var 4x2km i 4-4.10 tempo. Jag kan säga att när jag satt i bastun så var jag inte det minsta sugen på att prestera på intervaller. Jag tog mig i kragen och körde ett varv runt Brunnsviken med 4x2km intervaller. Jag visade prov på stark disciplin när jag såg vilka tempotider jag fick:

4 blankt på första
4.08 på andra
4.02 på tredje
3.57 på sista

Träningsresultat 06.04.2013 17:53

När jag sen kom hem ganska trött efter dagens bravader så hade vi finbesök utav Älin och vi åt hemmagjord Pizza. En toppen dag med andra ord ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar