söndag 20 januari 2013

Vila/återhämtning

I fredags när jag vaknade kände jag att det är en förkylning på gång. Jag ställde då in simningen (fredag morgon) och löpningen lördag och söndag. Nu gäller det att få så många timmars sömn det bara går för att få snabbaste återhämtningen. Jag läste i Runners att den som sover 7 h/natt löper 3ggr så stor risk att dra på sig virus mot en som sover 8 h/natt. Jag försöker att få minimum 8 h nu för att snabbare bli frisk så att jag kan börja köra igen. Den kommande veckan så börjar träningsprogrammet om på vecka 1 igen vilket är den lättaste veckan med 2 distanspass tisdag och torsdag och sen ett intervallpass på lördag. Jag hoppas på att kunna köra på tisdag.

Idag har vi tagit en underbar promenad på Brunnsviken hela familjen. Otroligt vackert ute på isen i solen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar