fredag 26 oktober 2012

Pannlampslöpning i Ursvik

Jag och Thomas ganska ensamna i Ursvik

Tanken var en lugn kväll hemma i soffan. Sen skickade Thomas meddelande och frågade om vi inte skulle köra en löptur med pannlampa i Ursvik. Jag blev genast löpsugen. Efter att ha lagt barnen, 45 min senare så var jag ombytt och på väg för att hämta upp Thomas. Vi gav oss ut på milspåret som bitvis var riktigt blött. Att springa i mörkret med pannlampa som enda ljuskälla var riktigt mysigt. Hade jag varit själv hade jag varit livrädd och förmodligen satt ett rejält rekord bara för att man får för sig att det är ngn som följer efter en.
Nu var vi 2 och vi sprang och pratade och njöt av den härliga kvällsturen.  Jag hade bestämt mig för att inte bry mig om klockan för att inte jaga ngn tid. Tiden blev 54.17 och sträckan 9.93 km. Det gav ett snitt på 5.27/km.

I morgon hoppas jag på sovmorgon.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar