söndag 28 oktober 2012

Den bästa på mycket länge

Idag vaknade jag upp till en strålande morgon lite extra utvilad då klockan ställdes tillbaka en timme i natt. Jag åkte och hämtade upp Thomas och sen lämnade vi barnen hos mormor och morfar för att sedan möta upp Kim och Sima på Odenplan. Det var dags för långpass i det otroligt härliga väder som Stockholm har erbjudit idag. Vi hade bestämt oss för att köra det långa varvet på Stockholm Marathon (25km). Vi joggade iväg på Odengatan och bort mot Stadion. Det kändes hur skönt som helst. Tempot var ganska lugnt. Vi snittade hela varvet på 5.43/km. När vi kom på till Borgen på Gärdet så var det dags för kisspaus innan vi begav oss ut på Djurgården. Sen när vi kommer in på Strandvägen så blev det betydligt mer folk. Det märktes att det var löningshelg samt att det underbara vädret bjuder in till härliga promenader. Vi tog drickapaus på 7eleven vi Dramaten. Det blev en snicker och en cola i den gassande solen.

Sima, Jag och Thomas. Jag ser väldigt nöjd ut ;-)
Sima valde att hoppa av efter pausen (14km). Efter en pausen och en halv liter cola var det lite tungt att koma igång. Men det släppte efter ett litet tag. Vi fortsatte mot slottet och bort på Söder Mälarstrand. När vi kom upp på Västerbron var vi ju tvungna att ta lite bilder på den fantastiska utsikten.

Thomas och Kim

Jag och Kim

Nu var det inte så långt kvar. Kim hängde med ända till Stadshuset innan han klev av (21km). Jag och Thomas fortsatte vidare förbi Centralen och upp mot St:Eriksplan för att avsluta med Odengatan bort till Odenplan. Det blev ca 25 km och snittet hamnade som sagt på 5.43/km. En underbar runda med trevligt sällskap och underbart väder i ett vackert Stockholm. Den bästa på mycket länge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar