fredag 12 oktober 2012

Hemmaträning och stakträning

Har valt att inte skaffa gymkort. Främst för den ekonomiska biten men oxå att det är ett litet projekt att bara ta sig till gymmet. Jag gillar egentligen inte styrketräning. Nu kör jag mest coreträning som ska gynna min löpning. Det blir även armhävningar. Det tar mellan 20 och 45 minuter och jag brukar köra 3 gånger i veckan. Ett snabbt och bra sätt att hålla i gång musklerna på.

Jag var ute igår och körde backträning med stavar. Shit vad jobbigt det var!!! Jag körde uppvärmning till hagakullen (ca 1,5 km) Sen var det uppför som gällde. Jag märkte ganska fort att det tempo jag startade med inte skulle hålla speciellt länge. Jag skulle gissa på att det är ca 300 m upp till toppen och redan efter 150 m blev jag tvungen att gå en liten bit innan jag kunde köra på igen. Jag körde 3 gånger upp till toppen. Min målsättning är att kunna köra 5 gånger utan att behöva gå uppför. Det behöver inte gå fort men det ska vara löpning och inte gång.

Är det ngn som är sugen på att hänga på ngn gång så är det bara att säga till. Ska försöka köra stakträning i backe 1 gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar