tisdag 21 augusti 2012

Sjuk :-(

Nu är första gången på över ett halvår som jag är hemma sjuk. Barnen har varit sin första vecka på dagis efter 8 veckors ledighet. Dom blev ju naturligtvis lite snoriga, vilket är oundvikligt på dagis. Jag höll ju tummarna att jag inte skulle åka på ngt. Men det hjälpte inte. Jag kände inget när jag sprang Midnattsloppet i lördags. Förmodligen så hade jag blivit smittad utan att symtomen hunnit visat sig.
Nu är jag i alla fall riktigt risig med hosta och snuva vilket är tråkigt bara det. Men det som är riktigt tråkigt är att jag skulle tävla i Stockholm Triathlon på söndag. Jag som har gått och sett fram emot den tävlingen så mkt. Det skulle bli min debuttävling inom triathlon.
Nu har jag en startplats som jag gärna vill sälja för 500:- om det är ngn som är intresserad. Det är den olympiska distansen med 1500 m simning, 40 km cykel och 10 km löpning. Det ingår att jag kommer och hejjar på den som kör i mitt namn givetvis ;-)
Det finns en försäkring som man kan teckna samtidigt som man betalar startavgifterna till dom olika tävlingarna som heter startklar. Jag trodde att jag hade en giltig sådan. Men tyvärr hade jag inte det. Den hade gått ut i slutet på Juli.
Startklar kostar 140:- och är giltig 12 månader från det datum som pengarna har kommit in. Är du sjuk och inte kan tävla så får du hela startavgiften tillbaka. I och med att alla tävlingar kostar från 300:- så ser jag det som ett brott att inte teckna Startklar. Det räcker att du missar en tävling så har du ju spart in dina 140:- big time
Se till att teckna Startklar med en gång om du inte har den. Du gör det på www.startklar.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar