lördag 9 mars 2013

Myslördag

I morse var det inplanerat med sovmorgon ;-) Det gick ju sådär. Theo vaknade runt 5 och skulle fylla på vatten. Jag gick upp och hjälpte honom samtidigt som jag sa att vi går och sover igen då klockan är alldeles för lite för att gå upp. Jag lyckades somna om och vaknar 5.40 av att Theo ropar "Jag är färdig, pappa". Vadå färdig tänkte jag? Pappa jag är färdig. Jag har bajsat klart nu pappa!. Efter det är det ju lite svårt att somna om. Så det blev inte mkt till sovmorgon i morse. Får satsa på sovmorgon i morgon istället. Jag gjorde i ordning lite lyxig frukost med bröd, yoghurt, flinger, juice, smör, ost skinka och ägg till hela familjen. Efter det tog jag en morgonpromenad med hunden Tyra.

Sen fick vi besök utav Liva som skulle hänga med oss till Fjärilshuset för att titta på alla djuren och även äta lunch.

Theo gillar sköldpaddor. Kul att få vara så här nära.

Liva tittar på Papegojjorna

Kolla fjärilen Theo!

Theo, Liva, Anna och Wille

Nu har vi ätit pannkakor och det är dags att gå hem.

Sen var det dags lite löpning oxå. Dagens pass bjöd på mkt sol och det var väldigt mkt folk ute på både promenad och löptur. Jag körde 3km uppjogg in mot stan längs solnavägen. I Vasastan någonstans var det dag att öka takten. 4 x 2km intervaller. Första gick riktigt fort. Snittade 3.51 och kände att riktigt så fort var inte tanken. Andra hamnade på 4 blankt. 3:e på 4.02 och sista på 3.55.
Det ger totalt ett snitt på 3.57, vilket jag är mkt nöjd med ;-)

Utsikt över Riddarfjärden från Stadshuset

Tuffa intervaller idag. Jag ser ju rätt sliten ut. Får skylla på att jag hade solen i ögonen ;-)
 
 
Ikväll blir det en lugn hemmakväll i soffan framför Melodifestivalen. Jag bor ju ganska nära Friends Arena. Tittar jag ut genom fönstret så är det redan fullt med bilar som ska till Arenan.
Dagar som denna flyttar man inte på sin bil i onödan ;-)
 
Så här ser det ut varje dag det är ngt event på Friends Arena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar