måndag 3 december 2012

Julmarknad


Det är jag som är tomten
Fantastiskt dag för julmarknad

Igår var det Julmarknad på Stora Sguggans 4H Gård. Vädret kunde inte ha blivit bättre. Strålande sol, massa snö och 7-8 minusgrader.
Jag, Anna och flera som skulle jobba med marknaden var på gården från strax efter 8 för att fixa i ordning allt. Marknaden började klockan 11.00 och höll på till 15.00. Jag var utklädd till tomte mellan 11 och 12 samt 13-14. Jag satt i min släde och tanken var att barnen skulle komma och siutta med i släden och berätta vad dom önskade sig. Det var inte många barn som vågade sitta bredvid tomten i släden. Inte ens mina egna barn vågade sitta med, trots att jag sa att det var pappa :-)
Anna körde häst och vagn större delen av dagen. Hon måste ju ha frusit något enormt. Jag frös om fötterna då jag satt stilla.
Efter en kanondag på 4H Gården så var det väldigt skönt att komma hem i värmen. Jag somnade innan 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar