måndag 17 september 2012

Vilket formbesked ;-)

Igår var det då dags att känna på formen. Jag var ju lite försiktig för jag visste inte hur det skulle kännas. Vi startade på Grönsta Gärde och sprang mot Lidingövallen och följde sedan Lidingöloppsspåret hela vägen in i mål. Det blev totalt 23.21 km. Tanken var att ligga under 5.48/km. Jag och Manjo sprang på i ett tempo som kändes behagligt redan från start och jag insåg ganska snabbt att det kommer att gå fortare än 5.48/km. Vid 11 km så släppte Manjo och jag körde vidare på egen hand. Jag höjde då intensiteten lite för att verkligen få ett formbesked. Jag gick i mål på 1.59.23 på 23.21 km vilket verkligen är ett överraskande formbesked. Det gav ett snitt på 5.08/km. Det ser väldigt lovande ut inför Lidingöloppet om knappt 2 veckor. Nu är det inga långa pass kvar på schemat. Lite lätta distanspass och några korta intervallpass. Sen är det bara dagsformen som avgör hur det ska gå den 29 september.

Kom gärna och hejja på mig utmed spåret!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar