fredag 14 september 2012

Nu är jag tillbaka

Det är sådana här mornar som man känner löpsuget kommer krypande på en.
Nu har jag äntligen börjat köra igen efter den otroligt sega förkylningen. Jag har kört 2 kvällar i rad med lite lugnare pass på dryga timmen. Jag känner att det får bli lite mjukstart men det är viktigt att jag hinner köra så många pass som möjligt under den här och nästa vecka. Sen är det ju bara sista dagarna kvar innan Lidingöloppet. Jag räknar med att köra intervaller i morgon och ett rikigt långpass på söndag. Nästa vecka blir det snabbdistans, intervaller och ett lugnt långpass. Kanske hinner klämma in ett vanligt distanspass oxå. Utöver det så blir det långa promenader med Tyra (hunden).
Mitt mål var ju att springa under 2:30 på Lidingöloppet. Nu så tänker jag bara köra så får det bli vad det blir. Det är dock ett måste att slå mitt gamla rekord på 3:15 ( då var jag otränad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar