torsdag 9 augusti 2012

Intervaller

Idag har jag kört intervaller 6 * 4 minuter med 2 minuters vila emellan. Jag kände mig seg och det kändes som att springa med handbromsen i. Målsättningen är att göra varje intervall i ett tempo under 4:00/km. Jag lyckades med 1:a, 2:a och 3:e intervallen. 4:e och 5:e blev för tunga och jag slutade på 4:05/km på båda. Inför sista intervallen så kände jag att under 4:00/km måste jag bara. Det är bara att slita på. Det är ju ändå sista. Du får vila sen. Jag pressade på och slutade på 3:58/km.

Nu blir det några dagars vila innan söndag kväll då vi kör långpass i Lidingöloppspåret.
I eftermiddag så åker vi och farmor upp till farmors land i Dalarna. Ska bli jättemysigt. Grabbarna tycker att det är så kul att vara på landet. Dom kan vara ute och leka så mycket dom vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar